OBIECTIV 6
Derularea de campanii de conștientizare pentru prevenirea violenței domestice și a violenței împotriva femeilor
Activitatea 6.1.1
Campania națională de informare și de sensibilizare cu privire la schimbarea perspectivei și atitudinii asupra violenței de gen și a egalității de gen în rândul elevilor, studenților și cadrelor didactice
Această componentă a campaniei naționale s-a derulat sub titlul ”Împreună construim o lume fără violență” și s-a concretizat în peste 100 de sesiuni de informare derulate în licee și universități în toate cele 8 regiuni administrativ-teritoriale din România.
Grup țintă: 10.000 de persoane elevi, studenți și cadre didactice
Mesajele campaniei au urmărit sensibilizarea tinerilor privind consecințele negative ale stereotipurilor de gen și informarea lor în legătură cu măsurile de prevenire și combatere a fenomenului violenței domestice și de gen, precum și a serviciilor existente pentru asistența victimelor și a gresorilor în cazuri de violență domestică.
4 Dezbateri regionale au fost organizate la Râmnicu Vâlcea, Piatra Neamț, Alba Iulia și București, cu participarea reprezentanților instituțiilor din domeniul educației publice (instituții de învățământ, universități, inspectorate școlare etc.) și cu implicarea reprezentanților ANES, în calitate de promotor guvernamental al educației pentru promovarea egalității de șanse și de tratament între femei și bărbați
Activitatea 6.1.2
Campanie națională de informare privind stereotipurile de gen și creșterea gradului de conștientizare privind perspectiva societății românești asupra problematicii femeilor rome
Campania s-a adresat atât femeilor rome, reprezentanților comunităților de romi cât și reprezentanților ai autorităților locale și profesioniștilor cu responsabilități legate de problematica minorității romilor din cele 8 regiuni administrativ-teritoriale din România.
Grup țintă: 20.000 de persoane, femei din comunități rome, reprezentanți ai comunităților de romi, reprezentanți ai autorităților locale și profesioniști cu responsabilități legate de problematica etniei romilor.
Campania națională derulată sub titlul ”Aceleași visuri, aceleași șanse!” a cuprins:
O campania nationala media în cadrul căreia au fost difuzate un clip video și un spot radio pe cele mai populare posturi de radio și televiziune, pentru creșterea gradului de conștientizare privind discriminarea femeilor de etnie romă.
Player video
00:00
00:00